آغاز فصلی نو در اتوماسیون خانگی
 
جمعه 27 / 3 / 1392برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : ahmad & saman

چیزی که گوگل دو روز پیش معرفی کرد، فریم ورک Android@Home بود که یک برنامه ی کاملا بلند پروازانه است. کافی است یک روبات کوچک سبز رنگ (اندروید) داشته باشید تا تقریبا با همه چیز در خانه شما ادغام شده و آن ها را کنترل کند. این شرکت نحوه کار این فریم ورک را روی لامپ های حبابی به نمایش گذاشت. حالا زمان اش است که نگاهی نزدیک تر به آن بیاندازیم.

دستگاهی که بخواهد این فریم ورک جدید را به اجرا درآورد، نیاز دارد تا از یک پروتکل جدید بی سیم پشتیبانی کند. البته گوگل به جز نیاز به پهنای باند کم و مصرف کم انرژی، چیز دیگری درباره این پروتکل شرح نداده است. اما کاری که شما می توانید با این تکنولوژی جدید انجام دهیدد چیست؟ این تکنولوژی به اسمارتفون ها یا تبلت ها اجازه می دهد که چراغ ها را خاموش و روشن کنند و نور آن ها را کم و زیاد کنند. حتی برنامه ریزی هایی هم هست که چراغ ها قادر باشند ورود شخص را با اسمارتفونش تشخیص داده و به طور خودکار روشن شوند. اما آیا می توان با هر لامپی این کار ها را انجام داد؟ جواب منفی است. لامپ هایی که بتوانند از این تکنولوژی پشتیبانی کنند، احتمالا در اواخر امسال وارد بازار خواهند شد. انتظار قیمت زیادی نیز از آن ها نمی رود احتمالا هر لامپ که به سیستم بی سیم مخصوص مجهز است حدود ۳۰ دلار قیمت دارد.

 

 

تنها مساله ای که وجود دارد، این است که خریدن چراغ هایی با پشتیبانی از این فناوری، دیگر به سادگی خریدن یک لامپ معمولی و نصب آن در لوستر و غیره نیست. شما باید تنظیماتی خاص را برای شبکه بی سیم خانه خود اعمال نمایید تا بتواند با این پروتکل نامعلوم سازگاری داشته باشد و با لوازم خانگی شما ارتباط برقرار کند. گفته می شود که طول موج سیستم بی سیم جدید برای استفاده در اتوماسیون خانگی اندروید 900MHz است و احتمالا کیت هایی هم برای تبدیل این امواج به 2.4Ghz امواج Wi-Fi هم ارایه خواهد شد. این ها کمی سطح پیچیدگی را بالا خواهد برد. اما به طور حتم، این تکنولوژی هم مانند سایر تکنولوژی ها در دنیای تکنولوژی جا افتاده و همگان نحوه کار با آن را در می یابند.

 

همچنین باید بدانید که فریم ورک Android@Home فقط برای روشن و خاموش کردن چراغ ها نخواهد بود. بلکه تقریبا هر کاری از آن بر می آید. برای مثال یکی از دمو های نمایش داده شده، این بود که تبلت شما می توانست با استفاده از این تکنولوژی محتوای CD در دستگاه های صوتی تصویری را با استفاده از RFID کشف کرده و آن ها را به کتابخانه ی مولتی مدیای خود اضافه کند. پس قدم بعدی آن است که با تبلتتان بتوانید همه چیز را کنترل کنید.


نظرات شما عزیزان:

جشنواره امام هستي
ساعت1:29---29 خرداد 1392
سلام
جشنواره امام هستی با محوریت امام زمان (عج)
در دو موضوع گرافیک و وبلاگ نویسی با جوایز ارزنده
منتظر حضور شما هستيم
www.contest.islamee.ir


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان